חיפוש
  • מיכל בלינדר

אמא יקרה, קודם כל את

עודכן ב: 15 אוק 2018

לפני כמה ימים, באמצע הטרפת עם הילדים, כשאחד צועק לי מהאמבטיה: "אמא, תעזרי לי" והשניה בוכה כי היא רעבה ורוצה ציצי (יונקת), והבעל מנסה להחליף את המנורה וצריך שאחזיק לו את כלי העבודה באוויר, מצאתי את עצמי יושבת בלי יכולת לזוז.

הרגשתי את כל הגוף צועק לי: אמא! קודם כל את.

מה זת'מרת קודם כל אני? שאלתי את עצמי. אבל מה עם הילדים? המשימות? הבעל? הבית? הבלאגן? הכלים? הכביסה? מי יעשה אם לא אני?

אמא, את מפספסת פה משהו קריטי, את לא רואה? עצמי שאלה.

מה? שאלתי את עצמי.

את לא יכולה להמשיך ככה.

הנהנתי לעצמי בייאוש.

את לא יכולה להמשיך ולתת את מה שאין לך. כמו שאת דואגת למשפחה ולבית שלך, את צריכה לדאוג לעצמך, ואפילו יותר. כי את הקפטן של הספינה הזו.

מתי בפעם האחרונה ראית קפטן מצטיין, שלא אוכל כמו שצריך ובקושי ישן ומתקלח בזמן של שיא גינס?

יש בזה משהו... אמרתי לעצמי.

ומה את עושה בקשר לזה, שאלתי את עצמי?

ועצמי שתקה.

אז אחרי שישבתי וחשבתי על זה, הבנתי כמה דברים לגבי ההתנהלות שלי ואיך אני יכולה לעזור לעצמי להיות, האמא והאישה שאני רוצה להיות.

מתי בפעם האחרונה ראית קפטן מצטיין, שלא אוכל כמו שצריך ובקושי ישן ומתקלח בזמן של שיא גינס

אז הנה הרשימה שלי. אני קוראת לה: קודם כל את!

  1. הכל מתחיל בגישה - תחשבי מה עושה לך טוב, ותכניסי אותו ללו"ז. לאחת זה קפה עם חברה, לשניה זה לצאת לסרט, לשלישית טיפול אצל הקוסמטיקאית. לא משנה מה זה, הפכי אותו למשבצת בונקר ביומן - משבצת שלא מבטלים אותה (רק במקרה חירום בו ג'ורג' קלוני נוחת אצלך בסלון נניח...)

  2. מי פנוי באלנבי? - למרביתינו קשה לבקש עזרה, אבל לעיתים אפילו שעה של התאווררות, יכולה לחולל פלאים. אז אם אין קרוב/ת משפחה שיעזרו, בקשי מחברה, שכנה, או מישהו בתשלום שיעזור. הזמן הזה שלך לעצמך שווה הרבה יותר מעלות העזרה שקיבלת, אפילו אם מדובר בעזרה מחמותך שתחיה :) (מתה על חמותי... זה לא אישי כמובן).

  3. אמא טובה - היא אמא שטוב לה. התחילי לתעדף את הדברים שעושים לך טוב, שאת אוהבת, ולהכניס אותם לשגרה מדי פעם: להכניס לתפריט הארוחה אוכל שאת אוהבת ושאר המשפחה פחות, להיפגש עם חברים שאת אוהבת, גם אם הבעל או הילדים פחות וכו'.

  4. הגאונות שבפשטות - שמרי על סביבה נקיה מחפצים, צעצועים, בגדים מיותרים. עומס יוצר עוד משימות. צמצמי למינימום את מה שאת ובני המשפחה באמת צריכים. פחות בגדים משמעותו פחות כביסה. פחות אירועים ביומן משמעותם פחות נסיעות ויציאות מהבית לאירועים שאינם הכרחיים.

  5. הכירי את "מלכודות הדבש" שלך והימנעי מהם - האכילה הרגשית, הצפייה הממושכת בטלוויזיה במקום שינה, הדברים שלכאורה מנחמים אותך, אבל בפועל מורידים לך את האנרגיה וגורמים לך לעייפות.

  6. העצמאות שלהם היא המנוחה שלך - עודדי את ילדייך להיות עצמאיים ולשחק בלעדייך.

  7. תכנני בחכמה את המפגשים של הילדים עם חברים אחה"צ - כך שמדי פעם יתאפשר לך אחה"צ לעצמך כשהם אצל חברים, או לפחות התעסקות רק בילד אחד ולא בגדוד...

  8. על מיינדפולנס שמעת? היי נוכחת ברגעים שעושים לך טוב. כבר התיישבת לאכול, התעמקי באוכל, נסי לחוש את הטעמים והריחות שנכנסים אלייך לגוף. נכנסת להתקלח? הקשיבי למים הזורמים, ספרי לעצמך כיצד המגע של המים מרגיש על גופך. זה נשמע מגוחך, אבל זה ידוע כמגביר אושר מוכח מחקרית.

  9. אל תוותרי לחלוטין על דברים שחשובים לך ושאת אוהבת - נסי לחשוב יצירתית, איך בכל זאת להכניסם ללו"ז גם אם רק לכמה דקות. במקום שעה במכון - 10 דק' של ריקוד בסלון. במקום טיפול קוסמטי ארוך ומפנק - איפור זריז בבוקר שיתן לך תחושה יותר טובה עם עצמך וכו'...

  10. קודם כל את! את רוצה שהילדים שלך ידעו לעמוד על שלהם ולדאוג לעצמם? דאגי את לעצמך מולם! הראי להם כיצד אמא מקשיבה לצרכים שלה ולא מבטלת אותם לחלוטין, בגלל שהיא אמא.

כי גם אמא - גם את, בנאדם. האדם הכי חשוב ויקר להם.

כשהמיכל שלך יהיה מלא, יהיה לך ממה להעניק להם.

50 צפיות

מיכל בלינדר - מדריכת הורים ויועצת שינה

טל' : 054-2202031

מייל : bloghorit@gmail.com

כתובת : גבעתיים ישראל

  • Facebook - White Circle

עיצוב אתר-אדם בן גיגי

www.simplemor.com