חיפוש
  • Michal Blinder

אוכל ושינה - עד מתי הם זקוקים לאוכל בלילה

עודכן ב: 15 אוק 2018

ביננו, מי לא מתכווץ כשהוא שומע שהילד שלו רעב...? המחשבה על להשכיב תינוק לישון כשהוא רעב - קשה לנו. המחשבה על למנוע מתינוק אוכל (בקבוק/ציצי) בלילה כשאנחנו חושבים שהוא רעב - קשה לנו. והמחשבה לא לתת לו לאכול בכלל בלילה, או לפנות בוקר (מכירים את היקיצה של 4-5 לבקבוק?) - היא ממש ממש קשה לנו. ובצדק. כי למי מאיתנו אין מטען רגשי כשזה נוגע לאוכל.

אוכל זה בסיסי, אוכל זה הישרדות, אוכל זה החיים (שלי לפחות:)). אז לתת את זה לתינוק/לילד בכל זמן שהוא מבקש - זה בלתי נמנע.

האמנם???

היום זה כבר מבוסס מחקרית שתינוק מגיל 6 חודשים או 7 קילו (מה שבא קודם) לא צריך לאכול בלילה בכלל!!!

אבל הוא בוכה, ואנחנו מפרשים את זה כרעב, או שפשוט מחפשים את הדבר הקרוב ביותר שירגיע אותו ובעיקר יחזיר אותו לישון, ואז מייצרים לגוף שלו התניה פיזיולוגית של התעוררות לאוכל.

בעצם, אנחנו במו ידינו מקבעים את ההתעוררות הזו שמאוד היינו שמחים להעלים אותה.

דמיינו את עצמכם רגע מקיצים לשניה מאיזה חלום, או בין החלפת תנוחות. ובר'געון' הזה שבו אתם ערים, מישהו מניח לפניכם בופה של מטעמים מכל הסוגים שאתם אוהבים. לא תקומו לאכול? ת'אמת? אני הייתי קמה.

אבל האם אני צריכה פיזית את האוכל הזה ב-2 בלילה? כנראה שלא...

אז למה לייצר אצל התינוק שלי התניה שלא בריאה לו ופוגעת בהרגלי השינה שלו ושלנו, למרות שידוע לי מראש שזה אולי משרת אותי הלילה - כי נכון, הוא יחזור לישון (בתקווה). אבל בטווח הארוך זה ממש לא משרת אף אחד, אם כבר להיפך.


אני בוכה כי אני צריך שתלמדו אותי לישון, לא כי אני צריך לאכול

אז מה אני מציעה?

קודם כל להתחבר להוכחות בשטח. להבין שתינוק לא צריך לאכול בלילה. את כמות החלב שהיה רגיל לקבל בלילה הוא ישלים ביום. זה מוכח מחקרית. נקודה.


ואיך עושים את זה בפועל? איך גומלים אותו מאוכל בלילה? בשיטת 'בשביל השינה' עושים את זה באופן הדרגתי מאוד, שמאפשר גם להורים וגם לתינוק להסתגל למצב החדש. אבל בשום אופן לא מאפשרים לתינוק לבכות מבלי לקבל יחס.

תהליך ייעוץ שינה הוא תהליך של הסתגלות להרגלים חדשים, בריאים יותר שמשפיעים גם על השינה אבל גם על ההורות והילדות של הילדים שלנו. כי שינה נוגעת בגבולות, בסמכות הורית, במענה לבכי, בהקשבה והכלה, ועם המון כבוד לכל מי שעובר את התהליך. מכבדים אחד את השני ואת הדרך והקצב שנכון לכל משפחה.

להקנות הרגלי שינה נכונים בעיני זה שלב מהותי בהורות: עבורינו – לדעת שאנחנו מסוגלים לסמוך על עצמינו ועל הילד בתהליך, להוכיח לנו ולו שהוא ואנחנו מסוגלים להסתגל לשינוי באופן מוצלח. ועבורו – לחוות אותנו כהורים נחושים, שיודעים בדיוק מה נכון לו ולא מוותרים לו, ומתוך זה לא מוותרים עליו - גם כשקשה.


לילות טובים! ובתיאבון אבל בלי קשר :)

76 צפיות

מיכל בלינדר - מדריכת הורים ויועצת שינה

טל' : 054-2202031

מייל : bloghorit@gmail.com

כתובת : גבעתיים ישראל

  • Facebook - White Circle

עיצוב אתר-אדם בן גיגי

www.simplemor.com